FANDOM

Αποδοχή
Βελάκι Δεξιά
Πληροφορίες Αποδοχής
Movie
Γενικά
Ταινία №: 1
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 19 Νοεμβρίου 2004
Χρονολογία
Επόμενη: Μπομπ Σφουγγαράκης: Έξω απ'τα Νερά του
Κατάλογος αποδοχών ταινιών

Αυτό το λήμμα αφορά την αποδοχή της ταινίας της σειράς κινουμένων σχεδίων Μπομπ Σφουγγαράκης, Μπομπ ο Σφουγγαράκης: Η Ταινία, που έκανε πρεμιέρα στις 19 Νοεμβρίου 2004.

Η ιστοσελίδα συλλογής κριτικών Rotten Tomatoes δίνει στην ταινία ένα ποσοστό 68% θετικών κριτικών βασισμένο σε ένα δείγμα 125 κριτικών, με μέσο όρο σκορ 6.2/10. Στην σελίδα ομοφωνίας διαβάζουμε: «Πραγματικά ανόητο και διασκεδαστικό τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς τους».[110] [111]

Το Metacritic αναφέρει μια συνολική βαθμολογία με 66 τα 100 (βασισμένο σε 32 κριτικές), έναν "γενικά θετικό" βαθμό. [112]

Ο Ρότζερ Ίμπερτ έδωσε στη ταινία 3/4 αστέρια, αποκαλώντας την "το 'Good Burger' του animation... πηγαίνοντας μας μέσα σε έναν πόλεμο γρήγορου φαγητού όπου πολεμάνε σφουγγάρια, αστερίες, καβούρια, ένα μικροσκοπικό πλαγκτόν και ο ισχυρός Βασιλιάς Ποσειδώνας". [113]

Ο Εντ Παρκ της Village Voice έγραψε: "Καθόλου Pixar; Κανένα πρόβλημα! Μια ασταμάτητη γεννήτρια καλής διάθεσης, η αποφασιστική 2-D ταινία "Μπομπ ο Σφουγγαράκης" έχει περισσότερα γέλια από τον Καρχαριομάχο και αρκετή ψυχή για να καταπιεί ολόκληρο το Πολικό Εξπρές".[114]

Ο Μάικλ Ρέχσαφεν του The Hollywood Reporter έδωσε θετική κριτική για τη ταινία, αποκαλώντας την "μια περιπέτεια κινουμένων σχεδίων που είναι πιο αστεία από τον Καρχαριομάχο και γοητευτικότερη από Το Πολικό Εξπρές". [115]

Ο Ράντι Κορντόβα του The Arizona Republic είπε, "Όπως και με την τηλεοπτική σειρά που βασίζεται, είναι μια απολαυστική, ευχάριστη δημιουργία". [116]

Η Τζέιμι Μπέρναρντ του New York Daily News έδωσε στη ταινία ένα σκορ 3/4: "Δεν είναι όπως Οι Απίθανοι, ή ένα από αυτά τα κινούμενα σχέδια που ξοδεύουν δισεκατομμύρια σχετικά με το σχεδιασμό χαρακτήρα, τη γενεαλογία και αληθοφάνεια. Αλλά ο Μπομπ είναι ένα γλυκό, τρελό πράγμα με μια φιλική προς το παιδί αισθητική". [117]

Η Κάρλα Μέιερ του San Francisco Chronicle έγραψε ότι "Ο Μπομπ ο Σφουγγαράκης διατηρεί τη γοητεία του 2D της πολύ δημοφιλούς σειράς κινουμένων σχεδίων του Nickelodeon, αλλά προσθέτει μερικά κόλπα - λίγο 3-D εδώ, λίγο Ντέιβιντ Χέισελχοφ εκεί. Η έκκληση της σειράς δεν βρισκόταν ποτέ στα γραφικά της, αλλά ο "Μπομπ" προσέλκυσε τα παιδιά και τους ενήλικες μέσα από τη γλυκύτητα και την έξυπνη εμφάνισή του". [121]

Ο A. O. Σκοτ του The New York Times της έδωσε ένα σκορ 4/5: "Εάν έχεις βαρεθεί τις... αλαζονείες, ο Σφουγγαράκης είναι ο άνθρωπός σου". [122]

Ο Τομ Μούσταντ του The Dallas Morning News επίσης έδωσε στη ταινία ένα B-μείον: "Το να είναι τόσο καλή [η σειρά] είναι αυτό που οδήγησε στην παραγωγή της ταινίας, και είναι επίσης ο λόγος που πολλά επεισόδια της μικρής οθόνης είναι καλύτερα από αυτό το εγχείρημα της μεγάλης οθόνης". [123]

Μερικοί κρητικοί επαίνεσαν την εμφάνιση του Ντέιβιντ Χέισελχοφ στην ταινία.

Η Τζεννίφερ Φρεν του "The Washington Post" έγραψε: "Το να βλέπεις τις τρίχες στην πλάτη του Χέισελχοφ (και τους μηρούς, και τα μοσχάρια) να μεγεθύνονται εκθετικά είναι ίσως λίγο ανατριχιαστικό. Όπως και η ταινία, όλα είναι σε καλή διασκέδαση".[124]

Η Νάνση Μπάσιλ του About.com, που έδωσε στη ταινία 4/5, έγραψε ότι ο Χέισελχοφ "έχει μια καλή αίσθηση του χιούμορ." [125]

Ο ιδρυτής του Cinema Blend Τζόσουα Τάιλερ αποκάλεσε τον ρόλο του Χέισελχοφ "το καλύτερο cameo σε ταινία που έχω δει από τον Φρεντ Σάβατζ με μια άρθρωση κολλημένη στον καβάλο του και παίζοντας ένα κλαρίνο για να γοητεύσει τον προκύπτοντα καπνό σαν φίδι". [126] Υπάρχει αφθονία για να συλλέξει κανείς στον Μπομπ τον Σφουγγαράκη, άλλα για όλο το πεντακάθαρο animation και το διασκεδαστικό soundtrack (που περιλαμβάνει ένα πρωτότυπο τραγούδι από τους Flaming Lips, καθώς και το μεγαλοπρεπές τραγούδι των Ween "Ocean Man," από το άλμπουμ τους, Mollusk), αυτή δεν είναι η πιο εντυπωσιακή ώρα —ή 80 λεπτά— του κίτρινου.

Ο Ντέιβιντ Εντελστέίν, στη κριτική του στο Slate [127] επέκρινε τη πλοκή της ταινίας, λέγοντάς την μια "μεγάλη, βαριά άγκυρα δομής ιστορίας για να τον ζυγίσει προς τα κάτω." [127]

Ο Μάικ Κλάρκ του USA Today called it "harmlessly off-the-cuff — but facing far more pedigreed multiplex competition ... SpongeBob barely rates as OK when compared with The Incredibles." [128]

Ένα κριτικός σημείωσε στο Time Out London, "Όποιος περιμένει κάτι πιο επικίνδυνο θα είναι δυστυχώς απογοητευμένος". [129]

Στη κριτική του στο Variety, Τοντ Μσκάρθι είπε ότι η ταινία "παίρνει μάλλον πάρα πολύ νερό κατά τη διάρκεια της εκτεταμένης κατάδυσης μεγάλου μήκους". [130]

Ένα μέλος του προσωπικού του Internet Movie Database, ο Ντέιβιντ Ν. Μπατεργουόρθ, δεν της έδωσε κανένα αστέρι, λέγοντας ότι "Όπως κι ένα ψάρι, ο Μπομπ ο Σφουγγαράκης πραγματικά βρωμάει". [131]

Ελλάδα

Ο Ριζοσπάστης γράφει ότι "Η αναζήτηση αυτή, δυστυχώς, δεν έγινε ποτέ η αφορμή, «για μια μικρή θαλάσσια οδύσσεια»" και ότι η ταινία "δεν έγινε η αφορμή ούτε καν για κάποια μικρή, έστω, ευχάριστη περιπέτεια".[132]

Στο Αθηνόραμα υπάρχει μέσος όρος 3,5 αστέρια, βασισμένα σε 108 κριτικές, με σχεδόν τις μισές κριτικές να δίνουν 5 αστέρια. Ο Νίκος Βουλαλάς γράφει ότι "Η πρώτη κινηματογραφική περιπέτεια του Τετραγωνοπαντελονή διαπνέεται από το έξυπνο, ανατρεπτικό και αναρχικό χιούμορ της σειράς".[133]

Υποψηφιότητες

Κατάλογος υποψηφιοτήτων
Χρονιά Βραβεία Κατηγορία Παραλήπτες και υποψηφιότητες Αποτέλεσμα Πηγές
2005 Annie Awards Καλύτερη Ταινία Animation Υποψηφιότητα [1]
2005 Σκηνοθεσία σε παραγωγή Ταινίας Animation Στίβεν Χίλενμπεργκ Υποψηφιότητα [1]
2005 Μουσική σε Ταινία Animation Γκρέγκορ Νάρχολζ Υποψηφιότητα [1]
2005 ASCAP Film and Television Music Awards Καλύτερες Ταινίες στα Box Office Γκρέγκορ Νάρχολζ Νίκη [2]
2005 Australian Kids' Choice Awards Καλύτερη Ταινία Νίκη [3][4]
2005 Καλύτερο Βιντεοπαιχνίδι Βιντεοπαιχνίδι Μπομπ ο Σφουγγαράκης: Η Ταινία Νίκη [3][4]
2005 Golden Satellite Awards Καλύτερη Ταινία Animation Υποψηφιότητα [5]
2005 Golden Trailer Awards Καλύτερο Animation (Οικογένεια) Υποψηφιότητα [6]
2005 Πιο Ορίτζιναλ Ταινία Υποψηφιότητα [6]
2006 MTV Russia Movie Awards Καλύτερο Καρτούν Υποψηφιότητα [7]
2005 People's Choice Awards Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Υποψηφιότητα [8]
2005 Young Artist Awards Καλύτερη Οικογενειακή Ταινία – Animation Υποψηφιότητα [9]

Παραπομπές

  1. 1,0 1,1 1,2 32nd Annual Annie Award Nominees and Winners (2004). Annie Award. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 9 Μαΐου 2008. Ανακτήθηκε στις 22 Μαΐου 2013.
  2. List of Winners (2005). American Society of Composers, Authors and Publishers (2005). Ανακτήθηκε στις 17 Αυγούστου 2013.
  3. 3,0 3,1 You must specify archiveurl = and archivedate = when using {{Πρότυπο:Cite web}}.Here are the Winners of the Kids' Choice Awards 2005. Nickelodeon Australian Kids' Choice Awards. Nickelodeon (2005). Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 9 Ιουνίου 2007. Ανακτήθηκε στις https://web.archive.org/web/20070609083317/http://www.nickelodeon.com.au/fullynick/specials/kidschoice2005/ph3/winners.php.
  4. 4,0 4,1 Kids' choice - Guy. The Age (21 Σεπτεμβρίου 2005). Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις July 28, 2013. Ανακτήθηκε στις 1 Απριλίου 2014.
  5. Satellite Awards 2004. Ανακτήθηκε στις 26 Απριλίου 2013.
  6. 6,0 6,1 2005 Golden Trailer Awards Nominations and Wins. Golden Trailer Award. Ανακτήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2012.
  7. Истории / Звездный лайфстайл. Star Story. Ανακτήθηκε στις 22 Μαΐου 2013.
  8. Σούσμαν, Γκάρι (6 Δεκεμβρίου 2004). Ogre Achiever. Entertainment Weekly. Ανακτήθηκε στις 19 Αυγούστου 2013.
  9. 26th Annual Young Artist Awards Nominations and Wins. Young Artist Award. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 14 Απριλίου 2015.